collapse

* Twoje Centrum

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

* pogwarki

Odśwież Historia
  • nie pisz pierdół, bo dostaniesz po łapach ^_^
  • stachu: Niecne miało być
    Czerwiec 16, 2018, 06:22:20 pm
  • stachu: Wiem że ma niecierpliwością plany.....haha
    Czerwiec 16, 2018, 06:21:52 pm
  • pituszek: Rozmawiałem z Jędrkiem z miesiąc temu,żyje i ma się dobrze
    Czerwiec 15, 2018, 10:53:56 am
  • RADAR: A wie ktoś co u Jedrka starego żeglarza ?
    Czerwiec 14, 2018, 11:11:49 pm
  • zybel: jakoś
    Czerwiec 12, 2018, 08:22:13 am
  • RADAR: Żyjeta?
    Czerwiec 11, 2018, 11:44:42 pm
  • JEDI_V: Ja 3 dni, nie ma taryfy ulgowej.
    Czerwiec 07, 2018, 07:41:49 am
  • RADAR: Dokładnie, tez o tym pomyślałem Jedi. Ja bede w piatek/w sobote wieczorem wracam.
    Czerwiec 07, 2018, 12:57:22 am
  • JEDI_V: Panowie za kilka dni najbardziej z klimatycznych zlotow, Olesno, a tu cisza jak makiem zasiał, zero tematu, potwierdzenia obecnosci
    Czerwiec 06, 2018, 10:12:41 pm
  • JB: RockAuto mi coś nie działa (płatności nie przechodzą) jak żyć! Ktoś tak miał?
    Czerwiec 05, 2018, 11:39:57 pm
  • RADAR: Dobrze dzialajaca sekwencja do 95' to nie lada wyzwanie.
    Czerwiec 04, 2018, 10:43:19 pm
  • JB: Robienie z sekwencji w Astro jakiejś wielkiej filozofii to bzdura. A kulutra montażu i jakość części to zawsze temat który ciągnął LPG w dół.
    Czerwiec 04, 2018, 11:23:26 am
  • pituszek: Radar,ale tak jest w większości warsztatów ,nie tylko lpg.O ile właściciel jest kumaty to pracownicy wszystko olewają.Dopiero jak klient wku..się na maxa to właściciel nie ma wyjścia i musi sam rękawy zakasać,ale wiadomo nie ogarnie tego sam,a w rekomendowanym warsztacie kolejki 2 miechy i też nie zawsze jest ok
    Czerwiec 04, 2018, 09:07:15 am
  • RADAR: I od kolegów. Ale lubie go bardzo!
    Czerwiec 03, 2018, 11:56:26 pm
  • RADAR: Jedi, musze sie wtrącić. Rekomendujesz zagorzale Lukiego i o ile on może jest dobry to jego ludzie...wiele do życzenia.Wiem z autopsii
    Czerwiec 03, 2018, 11:55:29 pm
  • JEDI_V: I tym się różni Luky od reszty parchów.
    Czerwiec 02, 2018, 01:22:20 pm
  • JB: Inna sprawa, że ważniejsza od instalacji jest kultura montażu. Mnie ktoś zamontował tak przewody, że zrobiły dziurę w klimie po kilku latach. Teraz do wymiany prawie cały układ za kilka grubych stów.
    Czerwiec 01, 2018, 03:44:36 pm
  • JEDI_V: Ja mam zawsze instalke od Lukiego, nie wnikam co, zawsze dziala i nie ma problemow.
    Maj 30, 2018, 10:26:07 am
  • JB: Firma nazwya się AG Centrum i ma swoją instalację ZENIT. Ogólnie wszyscy jadą na elektronice od włochów. AC to jedna z niewielu firm która robi w Polsce swoje własne sterowniki. Ogólnie poziom instalacji gazowych moim zdaniem poszedł do góry i teraz wszystko daje radę. Alex, Landi, AC, AG, KME. Oczywiście każdy ma swoje ulubione i każdy warsztat powie Ci co innego. Ja mam STAG z reduktorem KME i Hana lubiana kombinacja.
    Maj 29, 2018, 08:09:52 pm
  • edekk: tylko w Astro jest chyba pełna sekwencja a w fulach "półsekwencja"
    Maj 29, 2018, 11:14:52 am

* Będzie się działo

Przepraszamy! W tym momencie w kalendarzu nie ma dostępnych żadnych wydarzeń.

* Najnowsze wiadomości

Odp: Straszna wiadomość dla mnie wysłana przez maxx
[Dzisiaj o 12:30:16 am]


Odp: Straszna wiadomość dla mnie wysłana przez Artigo
[Wczoraj o 10:03:00 pm]


Odp: Pogrzeb żony Archiego - info wysłana przez JEDI_V
[Wczoraj o 09:36:49 pm]


Odp: Pogrzeb żony Archiego - info wysłana przez zybel
[Wczoraj o 09:35:16 pm]


Odp: Pogrzeb żony Archiego - info wysłana przez edekk
[Wczoraj o 08:56:54 pm]

* Zalogowani

  • Kropka Gości: 27
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 1
  • Kropka Użytkownicy online:

Autor Wątek: Witam Wszystkich!!  (Przeczytany 996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomek FanVan*

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 10
    • E 150
  • Garażuje w: Wrocław, Muchobór
  • mobil: 602 677 513
Witam Wszystkich!!
« dnia: Marzec 05, 2018, 09:31:38 pm »
Witam wszystkich Klubowiczów
Po ponad roku przeglądania tego forum, ofert sprzedaży, oglądania zdjęć i  filmików postanowiłem się w końcu oficjalnie przywitać i odrobinę przedstawić..
Na początek kilka słów o mojej przygodzie z amerykanami…
Najpierw był chrysler grand voyager z 2005, którym jeździłem 2 lata – poprawny rodzinny samochodzik, dobrze go wspominam…i właściwie tyle na jego temat. Póżniej miałem okazję pierwszy raz przejechać się amerykańskim V8, był to Jeep ZJ i Po tym zdarzeniu zaczęła się moja przewlekła choroba pt amcar v8.. Codzienne, długie poszukiwania, jeżdżenie i oglądanie, aż w końcu stałem się posiadaczem Jeepa WJ.  Autko powolutku doprowadzałem do takiego stany i wyglądu jaki sobie wymyśliłem. Fajnie i agresywnie wyglądał, pięknie brzmiał i co najważniejsze był w pełni sprawny. Kochałem go… bardzo… i tak było mniej więcej do  nieco ponad rok temu, kiedy to przejechał obok mnie cudnie bulgoczący SALON... Wtedy coś się zmieniło – okazało się, że można zakochać się jeszcze bardziej…
No i zaczęły się poszukiwania. Niestety bardzo utrudnione przez dwa ważne elementy.
1.   Nic nie potrafię sam naprawić przy aucie-wstyd mi ale taka prawda i ze względu na nią założenie było takie, że auto musi być mechanicznie sprawne. (to jednak nieco inna zabawka niż jeep do którego części jest całe mnóstwo.)
2.   Ograniczone fundusze 25-28k na gotowo . Mam świadomość, że ten punkt w połączeniu z 1szym daje małe szanse powodzenia  tym bardziej, ze moje poszukiwania skierowane były na G20  lub vandura z lat 90-96
Tyle nudnej powieści i założeń a teraz dzień dzisiejszy.
Kupiłem…
Niestety nie do końca markę o jakiej marzyłem, bo to ford… ale poza  znaczkiem auto spełnia resztę moich założeń, no i co najważniejsze moje serce zabiło

Offline Tomek FanVan*

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 10
    • E 150
  • Garażuje w: Wrocław, Muchobór
  • mobil: 602 677 513
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2018, 09:40:31 pm »
 dokonczę wątek.

Oczywiście benzyna V8 5.8. Rok 95 więc jeszcze z tą starszą deską, która jest bardziej „toporna” i przez to bardziej mi się podoba. Dużo  drewna, welur (tak jak chciałem), dywany w dobrym stanie, fotele (poza kierowcą) dobrze utrzymane, kanapa działa, intymne światełka, nie ma żadnych podejrzanych zapachów wilgoci, które czułem w dwóch poprzednich autach jakie oglądałem, otwierany dach w części pasażerskiej + jakieś super nagłośnienie z dodatkowymi wzmacniaczami. Ogólnie wnętrze wygląda dobrze choć oczywiście wymaga SPA, kilku napraw i ogólnego ogarnięcia, bo na razie potrafię tylko włączyć światło i rozłożyć łóżko. Blacharka zdrowiutka, zero luzów w zawieszeniu, amory i hamulce OK. Podłoga zdrowa  (niewielka powierzchowna rdza), most cichy, skrzynia zmienia bardzo płynnie, silnik pracuje równo i cichutko. Teraz minusy: wyciek z miski pod silnikiem + gdzieś na łączeniu z wałem (być może jest to zachlapane olejem z miski) Drążek kierowniczy a właściwie  jego  dwa łączniki, które się tam znajdują-oba wyrobione. To co mnie niepokoi to niedziałający wskaźnik temperatury i pusty zbiorniczek wyrównawczy (tak mi się przynajmniej wydaje, że to zbiorniczek wyrównawczy do chłodnicy). Zobaczyłem to dopiero po wyjeżdzie z oględzin na warsztacie i tak naprawdę  to jedyna rzecz, która mnie mega stresuje bo nie zwróciłem na to uwagi przy zakupie a mechanik obejrzy to dopiero za tydzień.
Tyle na tę chwile o aucie
Teraz przesłanie do Was 
Wiem jakie tu na forum jest ogólne podejście do forda! wiem o bardziej kosztownych częściach, naprawach no i oczywiście wiem, ze ford wygląda fajnie ale pod warunkiem, że obok nie stoi g20!

Offline Rafał*

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1601
    • chevy g20, dodge ram b2500
  • Garażuje w: Solec Kujawski
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2018, 09:52:49 pm »
ford jest spoko, możesz już zmienić opis dot auta :)
co do zbiorniczka - nie wiem jak jest w fordzie, ale w chevym i dodge też raczej mam tam pusto - auto jeździ?, grzeje się? sprawdź na zimnym czy w chłodnicy jest płyn - powinien być widoczny po zdjęciu korka

Offline RADAR*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2190
    • Astro 89' Astro 95' ....
  • Garażuje w: Dolny Śląsk / Dzierżoniów
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2018, 10:04:31 pm »
Grtuluje super woz!
Econoline z tamtych rocznikow bardzo mi sie podobaja. Po wolutku dojdziesz do wszystkiego.
Pozdrawiam z Dzierzoniowa.
P RN(OD)D21

Offline buusoola*

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
    • Chevrolet Astro '98
  • Garażuje w: Poznań
  • mobil: 790557903
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 05, 2018, 10:08:04 pm »
Witaj,

Tu prawie nikt nie grzebał, a teraz każdy robi przy swoim vanie. Niby Ford, ale spoko ;)

Offline Tomek FanVan*

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 10
    • E 150
  • Garażuje w: Wrocław, Muchobór
  • mobil: 602 677 513
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 05, 2018, 10:09:17 pm »
Dzieki Rafal.
Ciezko stwierdzic czy sie grzeje bo wskaznik temperatury nie dziala. Przejechalem 70 km i podczas jazdy nic niepokojacego nie zauwzylem. W pewnym momencie nawet wskazowka wstala i wskazywala wlasciwa temp. Nastepnego dnia kiedy jechalem na przeglad wskazowka temp znowu nie dzialala

Offline Marnico*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1168
    • PTS 3.1 ŁEZKA CANADA LPG
  • Garażuje w: ŁÓDŹ DĄBROWA
  • mobil: 537070821
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 05, 2018, 10:16:06 pm »
Już dawno pożądanego powitania nie było  1ok Fordy są spoko  1ok  1 hejka z  1lodka
Jak można mieć w aucie silnik o pojemności mniejszej niż czajnik ... ;-)

Offline zagłoba*

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 577
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley davidson evo 1340, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 05, 2018, 10:29:36 pm »
Powitać! Fura fajna i nie narzekaj , bo ford w końcu był prezydentem Ameryki.
Ale z tym zbiorniczkiem, to nie jest tak. To układ zamknięty i tam ma być zawsze płyn, bo się zapowietrzy układ. Korek w chłodnicy jest zaworem a nie tylko korkiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz ciśnienie w układzie i płyn się nie gotuje przy stu stopniach. Co do temperatury, to pamiętaj, że nie oblany płynem czujnik nie pokaże prawidłowej temperatury. Ale bądźmy dobrej myśli, że wszystko jest dobrze i tylko kabelek spadł z czujnika. Pozdro.

Offline JEDI_V*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1829
  • Garażuje w: Nakło Śląskie
  • mobil: 698375339
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 06, 2018, 10:08:42 am »
Zagloba sa zbiorniczki cisnieniowe i przelewowe. A co do fordka to jak pamietam jest zrobiony na ramie w odroznieniu od samonosnych chevy czy dzordzow  ;)
Ford Taurus SHO '95-3.2+LPG by Luky,Chrysler 300M '99-3.5 V6+LPG by Luky

Offline Tomek FanVan*

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 10
    • E 150
  • Garażuje w: Wrocław, Muchobór
  • mobil: 602 677 513
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 06, 2018, 11:26:45 am »
Dzieki wszystkim za cieple przywitanie i akceptacje w imieniu moim i forda !☺ dzieki tez za podpowiedzi w tematach technicznych, tej lektury najbardziej mi potrzeba. Auto za chwile trafi na warsztat to sie temat wyjasni. Bede informowal

Offline zagłoba*

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 577
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley davidson evo 1340, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 06, 2018, 12:20:56 pm »
Zagloba sa zbiorniczki cisnieniowe i przelewowe. A co do fordka to jak pamietam jest zrobiony na ramie w odroznieniu od samonosnych chevy czy dzordzow  ;)
Ok. Nie wiem jak ford, więc tylko sugeruję. Niemniej jednak pusto być nie może, bo jak będzie stygnął, to skąś musi zabrać płyn. A jak się nagrzewa, to musi mieć gdzie go wypchnąć. Japońskie motocykle mają plombowane korki do chłodnic, bo każdy chce tam dolewać płynu a nie do zbiornika wyrównawczego. Chłodnica jest bardziej dostępna a zbiorniczek schowany głęboko (jakby złośliwie :)))

Offline p0li*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 3081
    • G-20 '93
    • konwersje
  • Garażuje w: Flensburg/Warszawa
  • mobil: 4915145274444
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 06, 2018, 10:08:51 pm »
powitać - niedużo ci u nas fordów - bo jednak chevy czy dżordże sa bardziej dostepne i trochę mniej kosztują - przed zakupem swojej salonki też przymieżałem się do jednego forda ale 2x wyższa cena trochę mnię odstręczyła

co do zbiornika - jeśli jest podobnie jak w chevym (czyli przelew) to w zbiorniku nie powinno być płynu (kreska z napisem max jest ok 1cm powyżej dna zbiorniczka)

jesli chcesz być pewien że nie jeździsz na sucho wlej płyn chłodniczy na pracującym chłodnym silniku "pod korek" -
jak się silnik rozgrzeje nadmiar płynu wyrzuci do zbiorniczka
...dawniej samochody były budowane z blachy i stali, drewno było dodatkiem, a plastiku używano do wysadzania mostów...
mody Cichego BOB-a

Offline Tomek FanVan*

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 10
    • E 150
  • Garażuje w: Wrocław, Muchobór
  • mobil: 602 677 513
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 06, 2018, 10:34:52 pm »
pOli w sumie masz racje, taki zabieg moge wykonac sam jeszcze przed wjazdem na warsztat. Jutro tak zrobie.

Offline zagłoba*

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 577
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley davidson evo 1340, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 06, 2018, 10:36:02 pm »
No i prawidłowo. Kreska max , czyli zimny silnik, pełna chłodnica i w zbiorniku płyn po kreskę max. I inaczej nie będzie. Dolewamy tylko do zbiornika a chłodnicę otwiera mechanik a nie kierowca-laik. Tak to jest skonstruowane i tego się nie zmieni. A przelewowy, czy nie, to już tylko rozwiązanie konstrukcyjne. Już robiłem uszczelki po zapowietrzonym układzie, więc tego nie zmyślam.

Offline Rafał*

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1601
    • chevy g20, dodge ram b2500
  • Garażuje w: Solec Kujawski
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 06, 2018, 10:48:36 pm »
ale p0li ma na myśli, żeby wody/płynu wlać do !!chłodnicy!! a nie do zbiornika (na pracującym zimnym silniku w chłodnicy nie powinno się nic dziać, a płynu powinno być pod korek)