SOJUZ
na co mam zwrócić uwage przy zakupie?
BigRam
generalnie nic sie nie zmienia , czyli tak jak w pozostałych samochodach sprawdzasz silnik--czy nie kopci, czy bez problemy wkreca sie na obroty(max obr ok.5000/min
wszelkie wycieki z silnika, skrzyni, mostu--nie moze ich byc.
Z silnika -jesli wycieka olej to głownie spod uszczelniacza wału korbowego, z przodu.
Jesli zauwazysz wyciek czerwonego płynu miedzy skrzynia biegów a silnikiem to odpuśc temat bo wiaze sie z demontazem i naprawa skrzyni==duzo kasy.
Jesli zauwazysz powazny(krople)wyciek z mostu to tez raczej odpusc.Jesli pokrywa dyfra(po srodku )bedzie ciemnego koloru od dołu ale nie widac kropli oleju to moze byc kwestia wymiany uszczelki. nie zbyt powazna inwestycja
koniecznie sie przejdz!!!!!
Bez tego nie jest mozliwe dalsze poznanie wad samochodu !!!
silnik musi chodzic cicho-w srodku głucha cisza
Biegi powinny zmieniac sie idealnie, bez szarpnięc, nadmiernego krecenia obrotami..wyczujesz to po kilku minutach jazdy kiedy zmienia biegi--dwójka przy ok.30Km/h.
Przejedz sie z róznymi predkosciami, spróbuj wyczuc czy most nie hałasuje-szumienie( w razie czego mam na zapas )
Sprawdzenie skrzyni biegów i napedu na postoju--
przy uruchomionym silniku zablokuj noga pedał hamulca i zacznij zmieniac biegi po kolei R->N->D i spowrotem, rób to powoli
Jesli usłyszysz stukanie dośc głosne, nienaturalne to sa dwie mozliwosci
- skrzynia
- krzyzak wału
jesli sie nie znasz i to co pisze jest ci raczej obce to odpusc samochód
Zawieszenie-uklad kierowniczy
Luzy na kierownicy wyczujesz tylko podczas jazdy, na postoju mozesz sobie darowac(chyba ,ze wczołgasz sie pod samochód a niemiec bedzie krecił kierownica )
Stuki w zawieszeniu słabo słyszalne i raczej nie namacalne
Prawdopodobnie cos jednak bedziesz musiał zrobić , takie zycie
Przyjzyj sie jeszcze, pod samochodem z przodu, czy nie ma wycieków z maglownicy i pompy wspomagania(po stronie kierowcy)
O ile naprawa pompy nie jest droga , o tyle maglownica pochowa cie do grobu
Blacharka--
obejzyj dokladnie podłuznice, szczególnie w okolicach skrzyni biegów-powinno byc wszystko oki, ale....róznie to bywa
Zwróc uwage na spody drzwi ,wszystkich, stan uszczelek drzwiowych, błotniki tylne--czy nie ma tam korozji gdyz to ulubione miejsca wyzerki dla stada rdzy
Ostatnim punktem obserwacji to obrzeza wielkich szyb .
Amerykanskie Henki to dopiero ludzie
Zaden z nich nie zabezpiecza blachy po wycieciu w niej otworu na okno dlatego te miejsca bardzo koroduja..szukaj babli, purchli.
Nigdy nie sugeruj sie wiekiem pojazdu, nie wszystko złoto co sie swieci .
Czasami starsze nie znaczy gorsze
W razie problemów dzwon lub pisz mail, lub forum
mam nadzieje,ze moje rady przydadzą sie wszystkim , którzy szukaja Chevy/GMC do 95r
Marcin
BoMBowiec
Prawda jest taka ze wiekszosc starych amerykanow ma wiekszy lub mniejszy luz w ukladzie kierowniczym, za ktory oprocz galek odpowiada niestety maglownica - przekladnia kierownicza.
BigRam
Zgadzam sie , ale nie w aucie z przebiegiem 150-250tys km.
Nie wiem czy wiesz, ale maglownica w tym modelu, inaczej przekladnia slimakowa, to bardzo zywotny element. to stara sprawdzona konstrukcja
inna sprawa ,ze w samej maglownicy mozna kasowac luzy na slimaku( w dodge równiez) wiec akurat ten problem odpada.
problemem jest jedynie to ,ze nie wytrzymuja uszczelnienia i czesto robi sie poprostu mokro
Pomiedzy skrzynia a silnikiem jest taka pólokragła miska z dziurka, w modelach po 91 aluminiowa, wiec krople w tamtym miejscu wskazuja na zuzycie panewki oraz uszczelniacza co wiaze sie z wyjeciem skrzyni, ot co.
BoMBowiec
Wycieki ze skrzyni moga byc np. spowodowane tylko nieszczelnoscia - poceniem sie na uszczelce miski olejowej lub na uszczelniaczu.
BigRam
bomb, jakakolwiek nieszczelnosc to juz problem,a wiedza ksiazkowa z praktyczna ma nie wielki związek
BoMBowiec
Warto sprawdzic poziom i jakos oleju silnika i skrzyni biegow oraz plynu chlodniczego.
BigRam
O tym zapomniałem
BoMBowiec
Warto sprawdzic emisje spalin na analizatorze
BigRam
watpie aby miał taka mozliwosc
BoMBowiec
Nie nalezy straszyc, ze kazdy wyciek to od razu remont silnika lub skrzyni.
BigRam
nie pisze o kazdym wycieku, pisze o róznych wyciekach w waznych miejscach i jakie moga byc tego skutki.
W zeszłym roku panowie spod ......... olali mały wyciek spod dekla mostu co skonczyło sie podrózą na lawecie z rozwalonym dyfrem-cena 1300zł, wkurwienie, bezcenne
kolega jedzie kupic samochód, a skoro pyta na forum co zrobic aby sie nie wkopac wiec tłumacze na co zwrócic uwage.
Zakladam ,ze w poblizu nie bedzie Hainricha w białych rekawiczkach z komputerem do G20 oraz analizatorem spalin oraz podnosnikiem 4-kolumnowym, spodziewam sie raczej samochodu w komisie oraz pana chcacego za wszelka cene sprzedac kazdy złom na placu, to chyba normalne podejscie