collapse

* Twoje Centrum

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

* pogwarki

Odśwież Historia
  • nie pisz pierdół, bo dostaniesz po łapach ^_^
  • Rafał: 100!! lat dla Wojny?? - dziwna sprawa. nick chujowy ale postać zacna (mam nadzieję) - żyj w zdrowiu i POKOJU !!
    Sierpień 14, 2018, 11:44:56 pm
  • Marnico: Najlepszego Wojna !!!
    Sierpień 14, 2018, 11:13:01 pm
  • ARCHIE: Wojna sto lat w zdrowiu i szczęściu :)
    Sierpień 14, 2018, 07:07:44 pm
  • zagłoba: Zdróweczka i vanovania na okrągło.
    Sierpień 14, 2018, 01:39:13 pm
  • edekk: Wojna i Pokój
    Sierpień 14, 2018, 12:08:29 pm
  • cyvik: dużo zdrowia Wojna życzę
    Sierpień 14, 2018, 01:05:25 am
  • Kapitan: rozmawiałum , samochod z licznikem na Kanade,ma tylną kanape, moze dać. zamozne przedsiębiorstwo.
    Sierpień 09, 2018, 12:13:15 pm
  • Rafał: i jeszcze ten przebieg  - jeśli przyjąć, że połowa to liczba klientów to trochę przerzucił ich na drugą stronę ;)
    Sierpień 08, 2018, 10:44:41 pm
  • Rafał: Kapitan  - świetne auto, ale już powoli miejsca brak
    Sierpień 08, 2018, 10:41:27 pm
  • Kapitan: mysle ze rewelacja [link]
    Sierpień 08, 2018, 09:53:10 pm
  • edekk: wrzuci ktoś linka do tej reklamy ?
    Sierpień 07, 2018, 09:30:25 am
  • Marnico: A no jest,i to dość dobrze wyeksponowany.
    Sierpień 04, 2018, 05:20:48 pm
  • Rafał: właśnie widziałem w reklamie na deichmann w tv4 chevy g20 na niemieckich blachach
    Sierpień 02, 2018, 10:40:47 pm
  • zybel: taki walec aluminiowy nad bezpiecznikami
    Sierpień 01, 2018, 10:25:38 am
  • Rafał: g20 - na szybko  - który to przerywacz od kierunków i gdzie go znajdę?
    Lipiec 31, 2018, 01:16:26 pm
  • Bronek: Co potrzebujesz ze Sz-n?
    Lipiec 31, 2018, 11:41:30 am
  • Marnico: Maciek miałeś rację, restart pomógł. Dzięki!
    Lipiec 30, 2018, 10:00:41 am
  • voodoo: Co trzeba ze Szczecina?
    Lipiec 30, 2018, 07:55:08 am
  • RADAR: guma
    Lipiec 30, 2018, 12:00:53 am
  • Rafał: a czemu nikt nie bierze pod uwagę auta bosmana?
    Lipiec 29, 2018, 11:32:58 pm

* Będzie się działo

* Najnowsze wiadomości

Odp: Witajcie :) wysłana przez MHM
[Dzisiaj o 09:15:31 am]


Odp: Witajcie :) wysłana przez Wojna
[Dzisiaj o 08:59:47 am]


Odp: Borne Sulinowo 16-19.08 wysłana przez voodoo
[Dzisiaj o 08:32:29 am]


Odp: Borne Sulinowo 16-19.08 wysłana przez Wojna
[Dzisiaj o 08:26:23 am]


Odp: Witam. wysłana przez zagłoba
[Dzisiaj o 06:30:44 am]

* Zalogowani

  • Kropka Gości: 35
  • Kropka Ukrytych: 1
  • Kropka Użytkowników: 4
  • Kropka Użytkownicy online:

Autor Wątek: Co zamiast koła zapasowego? - Astro  (Przeczytany 9119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JB*

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 298
    • Astro 1997 - Niski Wypas
  • Garażuje w: Łódź
Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« dnia: Styczeń 25, 2016, 08:22:29 am »
Oryginalnie koło zapasowe montowane jest z tyłu pod podłogą. W tym miejscu większość z nas ma zbiornik LPG (tak mam i ja). Wraz z zakupem dostałem "dojazdówkę" która jest ogromna i waży tonę. W moim przypadku odpada sposób montażu na klapie tylnej czy też drabince bo mam 3drzwiowy tyłu (barndoors). Zestaw naprawczy to raczej chwytanie się brzytwy i szukanie problemów.

Macie jakieś patenty?
Ja co prawda całe wakacje jeździłem bez zapasu licząc na szczęście. I do tej pory ono dopisuje. Ale w wakacje planuje dalszą podróż po europie i tu może być stres większy.

Online MHM*

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1373
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2016, 08:30:50 am »
Macie jakieś patenty?
Ja co prawda całe wakacje jeździłem bez zapasu licząc na szczęście. I do tej pory ono dopisuje. Ale w wakacje planuje dalszą podróż po europie i tu może być stres większy.

Bagażnik dachowy ? A może przyczepka ? ;)
Ja w Lagunie też mam zbiornik LPG pod autem w koszu na koło zapasowe. Normalne, pełne koło zapasowe wożę w bagażniku. Choć przy moim szczęściu powinienem wozić 2.
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "Viger" '97 HiTop

Offline JB*

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 298
    • Astro 1997 - Niski Wypas
  • Garażuje w: Łódź
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2016, 08:37:57 am »
Bagażnik odpada bo przy mojej zabudowie musiał bym je co noc wyciągać i zostawiać na dworze. na dachu mam box'a ale po wrzuceniu tam koła raczej nic więcej nie powinienem tam wrzucać (jest za ciężkie).

Offline stachu*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1013
    • Chevrolet g20 chrysler ''babcia'' LIPKI WIELKIE
  • Garażuje w: Lipki Wielkie/Gorzów Wlkp
  • mobil: 663347780
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2016, 09:07:02 am »
...teraz już wiesz czym się różni mini od full..haha( na poważnie jest to problem musisz wybrać miejsce które dla ciebie będzie najmniej kłopotliwe.)

Offline stachu*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1013
    • Chevrolet g20 chrysler ''babcia'' LIPKI WIELKIE
  • Garażuje w: Lipki Wielkie/Gorzów Wlkp
  • mobil: 663347780
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2016, 09:23:05 am »
Masz ławki? To popróbuj pod ja tak miałem w chrysleże.jak fotel to odpada..

Offline DaroWien*

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 479
  • Serce nie sluga ale V8 juz tak :D
    • Dodge Ram Van B250 i 300c SRT8
  • Garażuje w: Wien/Bielsko Biala
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2016, 09:58:30 am »
Moze z przodu na grilu zamocujesz na czas podrozy?? Ja w osobowce nie mam zapasu za to mam zestaw naprawczy w postaci dwoch napelniaczy piankowych, do tej pory odpukac trzy lata nie byly potrzebne, jak masz dobre opony i proste felgi to raczej tylko pech moze ci sie trafic ze przebijesz opone. Jesli sie wybierasz za granice to lepiej miej zapas bo naprawa kola w niektorych krajach moze cie kosztowac w sumie prawie nowa opone  looz Jakies 12 lat temu zlapalem kapcia w Grazu w Austrii i wulkanizator powiedzial ze on mi tego nie naprawi tylko sprzeda dwie nowe opony  placz pojechalem do jakiegos jugola i mi to za 5€ zrobil ale czasem moze byc ciezko wiec na trase to nawet lepiej zabrac dwa kola zapasowe, ja tak woze w kamperze i w zeszlym roku oba sie przydaly na krotkim w sumie odcinku bo 200km  looz no ale byly juz 8 lat stare wiec sie nie dziwie.
Ewentualnie moze jest mozliwosc zamocowania dodatkowo zawiasu pod klapa tak aby kolo jednak wisialo z tylu jednak w tym przypadku musialbys najpier otwierac kolo a potem klape, jesli wiesz o co mi chodzi??

Online MHM*

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1373
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2016, 11:05:27 am »
na trase to nawet lepiej zabrac dwa kola zapasowe, ja tak woze w kamperze i w zeszlym roku oba sie przydaly na krotkim w sumie odcinku bo 200km  looz no ale byly juz 8 lat stare wiec sie nie dziwie.

Bez przesady z tym wiekiem opony. W zeszłym roku na autostradzie złapałem kapcia - jakąś śrubę. Opona zdążyła się na tyle odkształcić, że na śmietnik się nadawała. Wymieniałem ją na "nówkę" sztukę czyli zapas z jakim Laguna wyjechała z fabryki 19 lat wcześniej :) 1,5 tygodnia potem złapałem drugiego kapcia. I znowu 19latka mnie poratowała :)

Jakieś 8 lat temu w trasie złapałem kapcia w Xantii jakieś 300km od domu. Wymiana w deszczu. Następnego dnia (czyli jakieś 70km dalej) złapałem drugiego kapcia. Nie miałem zapasu. Na szczęście kolega z rajdu Klubu Citroena poratował zapasem. Fartem znalazłem otwartego wulkanizatora mającego na stanie 2szt opon w moim rozmiarze na półce (to była sobota ok. 17.00). Kapcie nadawały się tylko na śmietnik.

Co do tematu wątku - znaleźć miejsce na pełnowymiarowy zapas.
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "Viger" '97 HiTop

Offline edekk*

  • Dozorca
  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2722
    • Chevy G30
    • Bishop`s Original
  • Garażuje w: Lipcach Reymontowskich
  • mobil: 501 676 976
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2016, 01:19:45 pm »
to, że masz kowbojki nie znaczy, że nie możesz mieć koła z tyłu
trzeba "ulepić" odpowiedni stelaż
for sale:
sklepik;
Bishop`s

Offline JEDI_V*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1912
  • Garażuje w: Nakło Śląskie
  • mobil: 698375339
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2016, 02:37:15 pm »
Panowie majac PTS i zbiornik z tylu, a wiec w miejsce zapasowki cala winde i kolo zamontowalem pod dupa kierowcy, jesli sie dalo w PTS to i mini i fullach sie tez da.
Chrysler 300M '99-3.5 V6+LPG by Luky

Online MHM*

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1373
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2016, 02:47:44 pm »
Panowie majac PTS i zbiornik z tylu, a wiec w miejsce zapasowki cala winde i kolo zamontowalem pod dupa kierowcy, jesli sie dalo w PTS to i mini i fullach sie tez da.

Bla, bla, bla..... w PTSie to sobie możesz całą salonkę (nawet full size) jako zapas zabrać ;)
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:PTS_Hun_2.jpg
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "Viger" '97 HiTop

Offline DaroWien*

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 479
  • Serce nie sluga ale V8 juz tak :D
    • Dodge Ram Van B250 i 300c SRT8
  • Garażuje w: Wien/Bielsko Biala
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2016, 08:47:12 pm »
Bez przesady z tym wiekiem opony. W zeszłym roku na autostradzie złapałem kapcia - jakąś śrubę. Opona zdążyła się na tyle odkształcić, że na śmietnik się nadawała. Wymieniałem ją na "nówkę" sztukę czyli zapas z jakim Laguna wyjechała z fabryki 19 lat wcześniej :) 1,5 tygodnia potem złapałem drugiego kapcia. I znowu 19latka mnie poratowała :)


 agresja 19tnastoletnia opone zalozyles?? Moze i jako dojazd sie nadawala jednak po tylu latach guma stracila swoje wlasciwosci tym bardziej ze byla napompowana, ja ostatnio wyrzucilem komplet opon 6sztuk z mojego kampera, bieznik mial 8mm dostalem je przy zakupie auta, jednak do trzy tonowego wozu bym tego na trase nie zalozyl,opony z roku 1998.
Wczesnie pisalem ze poszly mi dwie opony w jednym czasie i to przyczyna nie byla sruba tylko starosc opon, jedna wystrzelila i sie rozwarstwila krzywiac tylny chlapacz, dobrze ze to blizniak, druga strzelila wzdluz z przodu dobrze ze przy nie wielkiej predkosci, opony te mialy 8 lat a producent to kuhmo
Poniewaz ja jezdze duzo bo ponad 30kkm rocznie i w dodatku z dziecmi wiec wymiane opon robie co 3.4 lata staram sie nie jezdzic na takich duzo, raz ze opony sie starzeja a dwa zuzyty bieznik nie koniecznie ponizej 3-4mm

Offline RADAR*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2242
    • Astro 89' Astro 95' ....
  • Garażuje w: Dolny Śląsk / Dzierżoniów
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2016, 08:54:49 pm »
Siemasz, szperałem w necie bo też szukam jakiejś alternatywy. Zalegająca pełnowymiarówka na pace średnio zdaje egzamin gdy trzeba wrzucić bagaże. Mam też dojazdówkę która niewiele mniej miejsca zajmuje w środku.

Kolega Tomasz ma to zrobione na patencie (foto niebieskiego Astro), i jak widac na innych zdjeciach
jest na to sposób. Jedni montuja odchylaną ramkę np. z Blazera czy Frontiery a inni lekko odchylają kolo w tył żeby górna klapa mogła się otworzyc.

Kilka miesiecy temu zagadałem gościa który przerabiał vana na off road i podesłał mi link do swoich prac. Tu tez możesz podpatrzyć jak to zrobić. Sam się do tego przymierzam.

http://imgur.com/a/aaaob


P RN(OD)D21

Offline cienkig20*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2975
    • Chevrolet Van G 20 5,7 '88
  • Garażuje w: Jaworzno
  • mobil: 509243433
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2016, 10:13:59 pm »
Zapas trza mieć!!!Od przygody na wakacjach też kminie nad dwoma...bo mi brakło kół  placz...Daro ma rację!!!Nie ma co oszczędzać bo się kurna zemści podwójnie...do dziś nie mogę dorobić nadkola!!!

Offline pituszek*

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 3575
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 25, 2016, 10:34:52 pm »
Na 1 fotce to taki ulepek zrobił ,że szok.Gostek powinien ze 2h poćwiczyć spawanie 1kwicze
Ale sam pomysł dobry i tani w wykonaniu.Z tym,że wybicie sworzni z zawiasów graniczy z cudem ,a nawet podobno niemożliwe
A to co Cienkig20,koło zgubiłeś,że nadkole robisz?

Offline DaroWien*

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 479
  • Serce nie sluga ale V8 juz tak :D
    • Dodge Ram Van B250 i 300c SRT8
  • Garażuje w: Wien/Bielsko Biala
Odp: Co zamiast koła zapasowego? - Astro
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 26, 2016, 09:12:59 am »
...Daro ma rację!!!Nie ma co oszczędzać bo się kurna zemści podwójnie...do dziś nie mogę dorobić nadkola!!!

Czyli rozerwalo ci kolo podczas jazdy, i zewnetrzna czesc walila po nadkolu